Månadens tema - Juli - Semester & ledighet

01.07.2023

Välkommen semester och ledighet! Som ni säkert känner till har jag på Samtalsrummet hela året varje månad lagt ut ett tema varje månad. Denna vackra sommarmånad kommer jag att ta paus och uppehåll för ledighet och semester.

För mig är det viktigt att leva som jag lär. Jag ser fram mot flera veckors ledighet denna sommar. Att vara ledig och ta dagen som den kommer. En semester utan krav och måsten. Att ta dagen som den kommer. Precis så som det ska vara. Så som jag iallafall önskar ha min semester. 

För mig innebär min sommar mindre mobiltid. Mer kvalitetstid. Mindre jobb och mer tid med familj och vänner. Mindre skrollande och mer vind i håret. 

Jag kommer resa och se mig omkring. Botanisera och upptäcka nya vackra vyer. Kanske plocka jordgubbar. Spontangå på en loppis. Ta en kaffe eller ett glas rosévin på en brygga. Läsa en bok och slumra på stranden eller i hängmattan. Plocka dahlior och zinnior från trädgården, skörda gurkor och tomater från växthuset. Strosa barfota omkring i gräset i trädgården med mina hundar. Bara sådär. 

Ligga kvar i sängen på morgonen och dra mig. Ta en kaffe på altanen. Känna in morgonen. Fundera över vad jag känner för idag. Ladda batterierna. Återhämtning. Sommar.

Ta hand om dig och njut av din semester och din ledighet! 
Med värme, Maria